Pokonaj strach i osiągaj swoje cele

Niektórym osobom, mimo postawionych ambitnych celów czasami trudno się zabrać za działanie. Blokuje ich strach przed niepowodzeniem. W tym artykule przedstawiam Ci prostą i skuteczną technikę, dzięki której pozbędziesz się tego strachu i zyskasz pewność oraz chęć do działania.

Upewnij się, że masz dobrze postawione cele. Jeśli nie, usiądź w ciszy i pomyśl co chcesz osiągnąć? Czego chcesz się nauczyć? Na czym Ci najbardziej zależy?

Dopiero gdy określisz już to, co sobie zaplanowałeś/-aś, spójrz w swoją przyszłość i zastanów się czy masz jakieś wątpliwości w odniesieniu do postawionych celów. Jeśli nie, to znaczy, że albo wierzysz w swoje nieograniczone możliwości (tak trzymać!), albo postawiłeś sobie zbyt mało ambitne cele 🙂 

Jeśli jednak pojawia się jakaś niepewność, bądź spokojny/-a  to naturalna reakcja. Mimo to z pewnością nie jest ona korzystna, bo zniechęca Cię do działania. A jeśli chcesz osiągnąć postawione cele, działanie jest niezbędne. Co w takim razie powiesz na to, abyśmy pozbyli się tych wątpliwości?

Poniżej znajduje się opis bardzo skutecznej techniki, dzięki której w inny sposób spojrzysz na to co sobie zaplanowałeś/-aś. Ta inna perspektywa da Ci większy spokój i pewność, że osiągniesz to co sobie zaplanowałeś/-aś. Zadbaj o to, aby Ci nikt nie przeszkadzał i wykonaj następujące ćwiczenie:

1. Usiądź wygodnie, weź głęboki oddech, zrelaksuj się i zamknij oczy. Wyobraź sobie siebie dokładnie za rok od teraz. Zobacz to kim chciałbyś/-abyś być. Wyobraź sobie gdzie jesteś i co właśnie robisz. W domu, w pracy, na wakacjach, a może jeszcze gdzieś indziej? Jak wyglądasz? Co masz na sobie? Czy w Twoim otoczeniu są jacyś ludzie? Przyjrzyj się temu co widzisz.

2. Wciel się w tego „siebie” za rok od teraz i zacznij patrzeć na stworzony obraz z perspektywy swoich oczu. Jak się czujesz, będąc sobą za rok? O czym myślisz? Co sądzisz o swojej przeszłości i przyszłości? Pobądź chwilę w tym wyobrażeniu i odpowiedz sobie na te pytania. Poobserwuj świat dookoła Ciebie.

3. Spójrz na swoją przeszłość – co robiłeś/-aś przez ostatni rok? Co osiągnąłeś/-aś? Jakie momenty w tym okresie były dla Ciebie najważniejsze? Gdy już skończysz wspominać, wróć tam gdzie byłeś w swoim wyobrażeniu, za rok od teraz.

4. Teraz wyobraź sobie, że nadal będąc tym sobą za rok, w swoim wyobrażeniu spotykasz siebie sprzed roku. Siebie o rok młodszego/młodszą niż jesteś teraz w swojej wizualizacji. Zacznij z nim rozmawiać i opowiedz mu co u Ciebie słychać. Zauważ, że „Ty” sprzed roku jest lekko zaniepokojony/-a, być może zagubiony/-a, być może zmartwiony/-a swoją przyszłością. Przyszedł do Ciebie po pomoc, po radę. Daj mu teraz 3 najważniejsze według Ciebie rady, które będą płynąć z Twojego własnego doświadczenia – w końcu przeżyłeś/-aś cały ten rok, o który martwi się „Ty”, który do Ciebie przyszedł. Powiedz mu 3 najważniejsze rzeczy, które pomogą mu być odważnym i bardziej pewnym siebie. Wyobraź sobie teraz, że mu to mówisz, spokojnie tłumacząc każdą rzecz. Następnie powiedz mu kilka słów otuchy, uśmiechnij się do niego. Pożegnaj się z nim i podziękuj mu za wizytę.

4. Otwórz oczy i uśmiechnij się 🙂 Pomyśl teraz o swoich celach na ten rok. Co się zmieniło w Twoich emocjach?

 

I jak? Możesz zastosować tę technikę więcej niż raz, zmieniając za każdym razem okres czasu, z którym pracujesz. Wykonaj ją z „sobą” za 10 lat. Efekty są bardzo ciekawe i niejednokrotnie wzruszające dla osoby, która tę technikę wykonuje.

Daj znać, co się zmieniło i czego się dowiedziałeś/aś dzięki tej technice.  W końcu jedną z zasad, która pomaga w ich osiągnięciu jest zasada publicznego zobowiązania. Wykorzystaj to!

Korzystając z okazji – życzę Tobie  wyjątkowych sukcesów i wielkich kroków do przodu!